I. Provozní a stavebně technická oblast
- vedení technické evidence budov, bytů, nebytových prostor a pozemků
- zajištění potřebných oprav a údržby stavební části budov, společných prostor objektů, bytů a nebytových prostor v rozsahu dle platné legislativy. Důsledná selekce oprav na vrub vlastníka nemovitosti a vlastníka ( uživatele ) jednotky
- zajištění předepsaných revizí a vedení evidence potřeby jejich obnovy
- zajištění dodávek služeb spojených s užíváním budovy
- zajištění kontroly technického stavu objektů, úklidu a informací pro vedení
- správa odečtů energií a médií v bytech i nebytových prostorách včetně montáže a výměn měřidel,
- evidence počtu osob v jednotkách
- posuzování záměrů nájemců a uživatelů ( výměny zařizovacích předmětů, drobných úprav bez ohlášení, v režimu stavebního ohlášení a v režimu stavebního povolení ) dle pokynů vlastníka
- zajištění rozsáhlejších oprav a rekonstrukcí dle schválených návrhů, kontrola jejich provedení a správnosti účtovaných cen
- 24 hodinová pohotovostní služba
- pojištění nemovitostí a pomoc při likvidaci pojistných událostí
- zajištění vypracování projektové dokumentace pro provedení stavby včetně vyřízení stavebního povolení
- zajištění vypracování podkladů pro vyhledání dodavatele stavby dle požadavku vlastníka nemovitostí a výkazy výměr a cenová kalkulace nákladů na stavbu - podklad pro výběrové řízení
- spolupráce při zadání realizace stavby dodavateli ( získání a vyhodnocení nabídek dodavatelů, vypracování podkladů pro uzavření smlouvy s vybraným dodavatelem )
- zajištění technického dozoru investora, kolaudačního řízení, odstranění vad a nedodělků
- analýza obsahu a rozsahu zakázky a předpokládaných finančních nákladů
- stanovení zadání zakázky v souladu se zákonem o zadávání veřejných zakázek a s požadavky vlastníka nemovitosti, vypracování zadávací dokumentace
- předání výzvy uchazečům nebo vyhlášení veřejné obchodní soutěže a zajištění prohlídek předmětných nemovitostí pro uchazeče
- posuzování a hodnocení nabídek
- předání výsledků zadavateli k rozhodnutí vypracování a rozeslání oznámení o výběru nejvhodnější nabídky a řešení námitek proti rozhodnutím zadavatele
- příprava smlouvy s vybraným uchazečem
- napomáhá při zajišťování dotací
- účast technika a účetní na shromážděních vlastníků, členských schůzích bytového družstva apod.
II. Ekonomická oblast
- vedení účetnictví dle platné legislativy
- sestavení roční účetní závěrky
- zajištění přiznání k dani z příjmů právnických osob
- předkládání vyúčtování nákladů spojených s provozem a údržbou nemovitosti formou měsíční závěrky dle pokynu klienta
- elektronické zasílání účetních výkazů na OR k uložení do Sbírky listin
- vedení mzdové agendy a zajištění následné kontroly ZP a OSSZ
- vypracování vyúčtování daně ze závislé činnosti a daně vybírané srážkou
- zajištění kontroly finančním úřadem
- sledování splatnosti dodavatelských a odběratelských faktur
- návrh způsobu financování oprav a investic a zajištění nabídek na komerční úvěr
- čtvrtletní monitoring k úvěrům – čerpání a tvorba FO
- evidence vlastníků a nájemníků jednotek
- výpočet nájemného a stanovení výše záloh na služby spojené s užíváním bytu a příspěvku do FO
- vypracování evidenčních listů, jejich průběžné změny dle potřeby klienta
- evidence neplatičů, zasílání měsíčních upomínek , výpočet poplatků a úroků z prodlení, příprava podkladů pro soudní vymáhání pohledávek
- vypořádání přeplatků a nedoplatků z vyúčtování služeb
- zajištění inkasa plateb prostřednictvím sdruženého inkasa plateb – SIPO
- archivace veškeré dokumentace vztahující se na spravovanou nemovitost
III. Právní oblast
- vypracování nájemních smluv ( byty, nebytové prostory a reklamní plochy ) dle pokynu vlastníka
- dohled nad plněním nájemních smluv ( poškozování majetku vlastníka, užívání bytů a nebytových prostor bez právního důvodu nebo jejich protiprávní obsazení )
- vypovídání nájemních smluv dle pokynu vlastníka
- vypracování a předání podkladů pro soudní vymáhání pohledávek, výpovědi nájmu
- na základě objednávky i zpracování soudních žalob a exekucí
- uzavírání smluv o dílo ( na periodickou údržbu a rozsáhlejší opravy a rekonstrukce )
- zajištění zastupování v zájmů vlastníka týkajících se spravovaného majetku u soudu
- návrhy na vklady a zápisy do Katastru nemovitostí při změnách vlastnických vztahů
- zpracovávání smluv dle požadavku vlastníka (kupní, darovací, směnné apod.)
- zakládání právnických osob (společenství vlastníků jednotek, družstva, sdružení vlastníků domu apod.)
- rozdělení domu na bytové jednotky ve smyslu z.č. 72/1994 Sb. (prohlášení vlastníka, dohody o vypořádání spoluvlastníků, smlouvy o převodu bytové jednotky)
- dohody spoluvlastníků o užívání domu ve spoluvlastnictví s dohody o úhradách spojených s provozem domu apod.)
- vyřizování stížností, dotazů a oznámení
- zajištění právní konzultace a poradenství
IV. Elektronická správa
Součástí poskytovaných našich služeb je možnost zpřístupnění údajů zpracovávaných správcem prostřednictvím internetu. Zpřístupnění údajů je možné na úrovni pro statutární zástupce vlastníka, tak i jednotlivých vlastníků, spoluvlastníků, nájemcům bytů apod. Dle našich zkušeností přispívají tyto služby ke zvýšení transparentnosti správy a to vzhledem možnosti snadné kontroly činnosti správce, volených orgánů klienta a jednotlivých spoluvlastníků. Zpřístupěný prostor slouží i k ukládání dokumentů vlastníka, správce, SVJ, družstva, představenstva, výboru apod. Současní el. správy je i možnost dohledatelné komunikace mezi vlastníkem a správcem. Samozřejmostí je zabezpečený přístup pouze pro oprávněné osoby. Elektronická správa umožňuje i efektivnější komunikaci s vlastníky bytů (družstevníky) nebydlícími v domě (mnozí pobývají i v zahraničí), případně s nájemci jejich bytů. Elektronická správa probíhá v prostředí Domy online.
Ceník ke stažení zde.